خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی (فصل دوم) در 65 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

اختلال اضطراب اجتماعی
اضطراب اجتماعی یک گستره تشخیصی نسبتاً جدید است و برای اولین بار به عنوان یک تشخیص جداگانه در DSM-III (1980) مطرح شد. DSM-III-TR (1987) دو نوع اضطراب اجتماعی را متمایز کرد:
1) اضطراب اجتماعی تعمیم یافته ؛
2) اضطراب اجتماعی خاص (هانگ ، 2003؛ به نقل از البرزی، 1390).
با مروری بر ادبیات اضطراب اجتماعی می‌توان به این نکته پی برد که در مقاطع تاریخی، اختلال اضطراب اجتماعی با نام‌های متفاوتی مانند هراس اجتماعی، اختلال اضطراب اجتماعی و اضطراب اجتماعی مشخص شده است. این تفاوت در نامگذاری بیشتر به دلایل تاریخی برمی‌گردد تا دلایل کیفی (بارلو و لیبوویتز ، 2005؛ به نقل از البرزی، 1390). برخی از مولفین اختلال اضطراب اجتماعی را عنوان مناسب‌تری برای این اختلال دانسته‌اند، زیرا مشکلاتی که همراه این اختلال است بسیار فراگیرتر از هراس بوده و بر حوزه‌های بهنجار زندگی بسیار تاثیرگذار است (دیویدیسون ، 2007؛ به نقل از البرزی، 1390). هر چند در حال حاضر هراس اجتماعی و اختلال اضطراب اجتماعی در DSM- IV به یک معنا و مفهوم به کار می‌روند (بارلو و لایبنیتز، 2005؛ به نقل از البرزی، 1390). بر طبق این دسته بندی اضطراب اجتماعی را به 3 نوع تقسیم می‌شود:
تیپ عملکردی که طی آن فرد نمی‌تواند اعمال خاصی مانند سخنرانی، خواندن یا نوشتن را در انظار عمومی انجام دهد (اعمالی که به هنگام تنهایی به راحتی از پس آن بر می‌آید).
تیپ محدود که طی آن اضطراب فقط در موقعیت‌های خاص اجتماعی ایجاد می‌شود، نظیر صحبت کردن با رییس.
تیپ فراگیر که طی آن اغلب موقعیت‌های اجتماعی، اضطراب یا وحشت‌زدگی را برای فرد ایجاد می‌کند (روزنهان و سلیگمن ، ترجمه سیدمحمدی، 1379). حال آنکه در بعضی از منابع اضطراب اجتماعی را فقط در دو نوع فراگیر و غیر فراگیر تقسیم‌بندی می‌کنند؛ که اضطراب صحبت کردن در جمع را جز نوع غیرفراگیر می‌دانند اضطراب اجتماعی دربرگیرنده اختلال اجتنابی دوره کودکی نیز هست (دادستان، 1385). به اعتقاد دیکسون و مک لئود (2004، به نقل از البرزی، 1390) اضطراب اجتماعی به طور برجسته با ترس شدید از شرمنده شدن یا بی‌عرضه به نظر رسیدن همراه است و به دنبال آن اجتناب از موقعیت‌های تعامل اجتماعی ایجاد می‌شود (راسل و شو ،2006؛ به نقل از البرزی، 1390).

شیوع اختلال اضطراب اجتماعی
اختلال اضطراب اجتماعی رایج‌ترین اختلال اضطرابی (کاشدان ، 2001؛ به نقل از البرزی، 1390) و سومین اختلال شایع روان‌پزشکی درمیان بزرگسالان است (ویل ، 2003، کسلر ، چیو ، دملر و والترز ، 2005). اطلاعات ناهماهنگی در مورد فراوانی اضطراب اجتماعی وجود دارد (16- 2 درصد) (مارتین ، 2003؛ به نقل از البرزی، 1390). پژوهش‌های غربی تخمین می‌زنند که حدود 40 میلیون نفر مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی هستند؛ اما تنها 5 میلیون نفر مبتلا به این اختلال تشخیص داده می‌شوند (انستیتو ملی سلامت روان، 2012؛ به نقل از خلیلی طرقبه، 1391). میزان شیوع 12 ماهه این اختلال، 8/6 درصد و شیوع آن در طول عمر حداقل دو برابر گزارش شده است (کسلر، چیو، دملر و والترز، 2005).
در ایران بر اساس مطالعه‌ای که سردارآبادی (1385) به منظور بررسی میزان شیوع اختلال اضطراب اجتماعی در دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد انجام داده است، 7/6 درصد افراد را دارای اضطراب اجتماعی خیلی زیاد، 7/11 درصد را دارای اضطراب اجتماعی زیاد، 9/1 درصد را دارای اضطراب اجتماعی خفیف و 8/8 درصد را بدون اضطراب اجتماعی ارزیابی کرده است. همچنین در یک مطالعه مقطعی– توصیفی، 2944 دانش‌آموز در شهر کرمان توسط ملاک‌های تشخیصی DSM-IV مورد سنجش قرار گرفتند. 6/14 درصد از دانش‌آموزان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی بودند. نسبت زن به مرد 8/1 بود و بین سابقه خجالتی بودن در کودکی و سابقه تنبیه بدنی نیز رابطه معنادار وجود داشت. به‌طور کلی در پژوهش طالع‌پسند و نوکانی (2010) میزان شیوع اختلال اضطراب اجتماعی در ایران را 1/10 درصد گزارش کرده‌اند که این آمار بالاتر از تحقیقات مشابه در غرب است (غفاری نژاد، 1387).


Generalized social anxiety (GSA)
Specific social anxiety (NGSA)
Hung
Barlow
Liebowitz
Davidson

فهرست مطالب مبانی نظری اختلال اضطراب اجتماعی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد) به شرح زیر می باشد:
2-1- مبانی نظری
2-1-1-اختلال اضطراب اجتماعی
2-1-1-1-شیوع اختلال اضطراب اجتماعی
2-1-1-2-تفاوت‌های جنسیتی در اضطراب اجتماعی
2-1-1-3-سبب شناسی
2-1-1-3-1- تبیین‌های روان پویشی
2-1-1-3-2- تبیین‌های انسانی نگر و هستی نگر
2-1-1-3-3- تبیین‌های رفتاری
2-1-1-3-4- تبیین‌های شناختی
2-1-1-3-4-1- الگوی طرحواره‌ای بک
2-1-1-3-4-2- مدل کلارک و ولز (1995)
2-1-1-3-4-3- مدل راپی و هیمبرگ (1995)
2-1-1-3-4-4- مدل هافمن و بارلو (2002)
2-1-1-3-4-5- تبیین‌های مبتنی بر عوامل فرهنگی- اجتماعی
2-1-1-3-4-6- تبیین‌های زیستی
2-1-1-3-4-7- مدل کیمبرل (2008)
2-1-1-3-4-8- نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت
2-1-1-3-4-9- مدل راپی و اسپنس (2004)
2-1-1-4- راهبردهای درمانی اضطراب اجتماعی
2-1-1-4-1-دارودرمانی
2-1-1-4-2-روان درمانی
2-1-1-4-2-1- رفتاردرمانی
2-1-1-4-2-1-1- حساسیت زدایی تدریجی
2-1-1-4-2-1-2- مواجهه درمانی
2-1-1-4-2-1-3- آموزش مهارت های اجتماعی
2-1-1-4-2-2- شناخت درمانی
2-1-1-5-همایندی
2-1-1-6-مقایسه با دیگر سازه ها
2-1-1-6-1- اختلال اضطراب اجتماعی و کم‌رویی
2-1-1-6-2- اختلال اضطراب اجتماعی و آگورافوبیا
2-1-1-6-3- اختلال اضطراب اجتماعی و اضطراب طبیعی
2-1-1-6-4- اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال شخصیت اجتنابی
2-1-2-عزت نفس
2-1-2-1-نظریاتی در باب نگرش خود
2-1-2-1-1- دسترس‌پذیری و نیروی تداعی
2-1-2-1-2- دیدگاه دسترس پذیری نگرش
2-1-2-1-3- الگوی MODE فازیو
2-1-2-1-4- یادگیری تداعی‌گرایانه
2-1-3- آستانه‌ها
2-1-3-1- ادراک زیر آستانه‌ای
2-1-3-2- اثرات ادراک زیرآستانه‌ای
2-1-3-2-1- همبسته‌های عصبی
2-1-3-2-2- اثرات هیجانی و ارزشی
2-1-3-2-3- اثرات معنایی پایه
2-1-3-2-4- قضاوت‌های اجتماعی
2-1-3-2-5- رفتار
2-1-4- فرایندهای ضمنی
2-1-5- شرطی سازی ارزشی
2-1-5-1- شرطی‌سازی ارزشی و شرطی‌سازی پاولفی
2-1-5-2- شباهت‌های شرطی‌سازی ارزشی (EC) و شرطی‌سازی پاولفی (PC)
2-1-5-3- تفاوت‌های شرطی‌سازی ارزشی و شرطی‌سازی پاولفی
2-1-5-5- رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی
2-1-5-5-1- دیدگاه انتسابی
2-1-5-5-2- دیدگاه کل‌گرایانه
2-1-5-5-3- دیدگاه اسناد نادرست ضمنی
2-1-5-5-4- دیدگاه طبقه‌بندی مفهومی
2-1-5-5-6- دیدگاه گزاره‌ای
2-1-5-6- کاربردهای شرطی سازی ارزشی
2-2- پیشینه عملی
2-3- سوالات پژوهش
منابع

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعی (فصل دوم)_1614967919_46574_5739_1907.zip0.13 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت